full screen background image

Events

2 August 2019 - Concours de droit comparé Société de législation comparée ... +++ 25 July 2019 - Formation: Après-midi d’étude – Blockchain et contrats intelligents Editions Larcier, ici Formation: Ap ... +++ 4 June 2019 - Formation Lexing – Marketing et RGPD Editions Larcier, ici   Format ... +++ 19 April 2019 - Société de législation comparée – Concours de droit comparé Revue internationale de droit compa ... +++ 11 April 2019 - Formation: Colloque DCCR – Droit de la consommation et protection des données à caractère personnel Revue de droit international et de ... +++ 7 March 2019 - 6ème Atelier de droit comparé – 22 mars 2019 Revue internationale de droit compa ... +++

*PIL Case Law

Published on February 27th, 2019 | by Sgouro.Katrachoura

0

Περίληψη: ΔΕΕ C 412/17 – Καθεστώς διέλευσης προσώπων από τα σύνορα (κώδικας συνόρων του Σένγκεν) και έλεγχοι εντός της επικράτειας κράτους μέλους

Περίληψη: ΔΕΕ C‑412/17  – Καθεστώς διέλευσης προσώπων από τα σύνορα (κώδικας συνόρων του Σένγκεν) και έλεγχοι εντός της επικράτειας κράτους μέλους

[Συνεκδικαζόμενη με την C‑474/17]

Λέξεις Κλειδιά : Προδικαστική παραπομπή – Χώρος ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης – Κανονισμός (ΕΚ) 562/2006 – Κοινοτικός κώδικας σχετικά με το καθεστώς διέλευσης προσώπων από τα σύνορα (κώδικας συνόρων του Σένγκεν) – Άρθρα 20 και 21 – Κατάργηση των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα του χώρου Σένγκεν – Έλεγχοι εντός της επικράτειας κράτους μέλους – Μέτρα που έχουν αποτέλεσμα ισοδύναμο με αυτό των συνοριακών ελέγχων – Ρύθμιση κράτους μέλους η οποία επιβάλλει σε επιχείρηση εκμεταλλεύσεως λεωφορείων που διασχίζουν εσωτερικά σύνορα του χώρου Σένγκεν να ελέγχει τα διαβατήρια και τους τίτλους διαμονής των επιβατών – Κύρωση – Απειλή επιβολής χρηματικής ποινής

Αριθμός απόφασης: C-412/17

Δικαστήριο: Δικαστήριο Ευρωπαϊκής Ένωσης

Πηγή: ECLI:EU:C:2018:1005

Επιμέλεια: Σγουρώ Κατραχούρα

 

Α. Ιστορικό πλαίσιο και προδικαστικά ερωτήματα

Η  Touring Tours und Travel GmbH η οποία εδρεύει στη Γερμανία, είναι επιχείρηση που προσφέρει μεταφορές με λεωφορεία και εκμεταλλεύεται τακτικές γραμμές με προορισμό τη Γερμανία οι οποίες διασχίζουν τα σύνορα της Γερμανίας με τις Κάτω Χώρες και με το Βέλγιο. Η Bundespolizeiprasidium (διεύθυνση της ομοσπονδιακής αστυνομίας, Γερμανία) εκτίμησε ότι η επιχείρηση είχε μεταφέρει στη Γερμανία σημαντικό αριθμό υπηκόων τρίτων χωρών που δεν είχαν τα απαιτούμενα ταξιδιωτικά έγγραφα και εξέδωσε το 2004, κατόπιν προειδοποίησης, απαγορευτική απόφαση επ’ απειλή προστίμου, με την οποία απαγόρευε στην επιχείρηση να μεταφέρει στο γερμανικό έδαφος υπηκόους τρίτων χωρών που δεν είχαν το απαιτούμενο διαβατήριο και τους απαιτούμενους τίτλους διαμονής.

Κατόπιν αυτού, η επιχείρηση άσκησε προσφυγή κατά της ανωτέρω απαγορευτικής απόφασης την οποία το Verwaltungsgericht (διοικητικό πρωτοδικείο, Γερμανία), ακύρωσε. Λόγω της ύπαρξης αμφιβολιών ως προς τη συμβατότητα της επίδικης υποχρέωσης ελέγχου με την κατάργηση των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα του χώρου Σένγκεν, το Bundesverwaltungsgericht (Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο, Γερμανία) υπέβαλε στο Δικαστήριο δύο προδικαστικά ερωτήματα.

 

Με τα δύο προδικαστικά ερωτήματα το αιτούν δικαστήριο ζήτησε, κατ’ ουσίαν, να διευκρινισθεί αν το άρθρο 67, παράγραφος 2, ΣΛΕΕ, καθώς και τα άρθρα 20 και 21 του κανονισμού 562/2006 έχουν την έννοια ότι αντιτίθενται σε νομοθεσία κράτους μέλους, η οποία υποχρεώνει κάθε επιχείρηση μεταφορών με λεωφορεία που εκτελεί τακτικά διασυνοριακά δρομολόγια εντός του χώρου Σένγκεν με προορισμό το έδαφος του εν λόγω κράτους μέλους να ελέγχει τα διαβατήρια και τους τίτλους διαμονής των επιβατών πριν από τη διέλευση εσωτερικών συνόρων, προκειμένου να αποτρέπεται η μεταφορά στην εθνική επικράτεια υπηκόων τρίτων χωρών που δεν έχουν τα ταξιδιωτικά αυτά έγγραφα, και η οποία επιτρέπει, προς εξασφάλιση της τηρήσεως της εν λόγω υποχρεώσεως ελέγχου, να εκδίδουν οι αστυνομικές αρχές απόφαση περί απαγορεύσεως τέτοιων μεταφορών, επ’ απειλή χρηματικών ποινών, εις βάρος επιχειρήσεων μεταφορών ως προς τις οποίες διαπιστώνεται ότι έχουν μεταφέρει στο έδαφος αυτό υπηκόους τρίτων χωρών που δεν έχουν τα εν λόγω ταξιδιωτικά έγγραφα.

Β. Το νομικό πλαίσιο

  1. Κανονισμός (ΕΚ) 562/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Μαρτίου 2006, για τη θέσπιση του κοινοτικού κώδικα σχετικά με το καθεστώς διέλευσης προσώπων από τα σύνορα (κώδικας συνόρων του Σένγκεν) (ΕΕ 2006, L 105, σ. 1), όπως τροποποιήθηκε με τον κανονισμό (ΕΕ) 610/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Ιουνίου 2013 (ΕΕ 2013, L182, σ. 1).
  2. Άρθρο 67 Ενοποιημένης Απόδοσης για τη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τίτλος V- Ο Χώρος Ελευθερίας Ασφάλειας και Δικαιοσύνης (πρώην άρθρο 61 της ΣΕΚ και πρώην άρθρο 29 της ΣΕΕ)

Γ. Η απόφαση του Δικαστηρίου

Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι βάσει του άρθρου 67, παράγραφος 2, ΣΛΕΕ, καθώς και του άρθρο 21 του κανονισμού (ΕΚ) 562/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, δεν επιτρέπεται η επιβολή διενέργειας ελέγχου σε  επιχειρήσεις που διοργανώνουν ταξίδια με λεωφορεία προς τη Γερμανία ούτε η έκδοση απαγορευτικών αποφάσεων για νέα μεταφορά υπό τις ίδιες συνθήκες σε επιχειρήσεις που παρέβησαν την υποχρέωση αυτή.

 

 

 




Tags: , , ,


About the Author


Back to Top ↑